A defektjavító készletben általában egy kis, szivargyújtóról működtethető kompresszor, és tömítő folyadék van. A tömítőanyagot a szelepen keresztül lehet a gumiba tölteni, a kompresszor a eloszlatja a folyadékot a kerékben és levegőt is fúj bele. Ennek a megoldásnak előnye, hogy egy akár 20 kilós pótkerékkel szemben alig van súlya. Ez üzemanyag megtakarítást jelent hosszabb távon.
A defektjavító készlet azonban az esetek több, mint 90%-ában nem használható, mert a leeresztett keréknél a felni a gumin fut és „legyalogolja” azt. Ilyenkor úgy tönkremegy a gumi, hogy azt lehetetlen javítani. A folyadékos defektjavítók nagy hátránya, hogy amennyiben az abroncsban keréknyomás ellenőrző rendszer van (TPMS rendszer), annak érzékelőjét a folyadék tönkreteheti.
Ráadásul az autósok nagy részének (főként a hölgyeknek) még a pótkerékcsere sem egyszerű, a defektjavítás pedig ennél bonyolultabb. Éjszaka, hidegben, esőben egy árokparton ez igazi rémálom lehet.
A defektjavító készlet használata után érdemes mihamarább felkeresni javító műhelyünket. A gumi foltozása csupán szükségmegoldás, az így javított gumi ellenálló képessége kisebb, mint mikor azt egy szakszerviz javítja meg megfelelő szerszámokkal és felszereléssel. A defektjavító készletek használatánál általában előírják, hogy az azzal megjavított gumiabronccsal csak csökkentett sebességgel szabad közlekedni, az első gumiszervizig.
Arra azonban mindenképpen elég a javító szett, hogy Ön egy defekt után eljusson hozzánk a szervizbe.
Érdi szervizünknek nincs vontató szolgáltatása vagy mobil gumi szerelési szolgáltatása!
Általában az jellemző, hogy a defektes kerék csere után a csomagtartóban érkezik hozzánk javításra vagy cserére.
Ilyenkor először megvizsgáljuk, hogy a kerék javítható-e, vagy sem. Ha a gumi javítható, akkor megcsináljuk, aztán visszatesszük a helyére, ha pedig nem, akkor ajánlatot teszünk új gumi beszerzésére.
Új autógumi beszerzés
Ha a hazai forgalmazóktól be lehet szerezni ugyanolyan mintázatú gumit, mint ami tönkrement, akkor azt ajánljuk. Sajnos azonban az a tapasztalat, hogy az autógumi gyártók szeretnek minden évben újítani, és gyakran előfordul, hogy már 1-2 év után sem kapható ugyanaz a mintázat.
Ha tönkrement a gumi, és nem kapható ugyanaz a mintázat, akkor a párja hiába van remek állapotban, mindkettőt cserélni kell, hiszen egy tengelyen egyforma mintázatú gumiknak kell lennie.
Az sem mindegy, hogy az autón épen maradt gumi mennyire van megkopva. Erősen kopott gumi esetén hiába tudunk ugyanolyan mintázatú új gumit beszerezni, a két oldali futófelületnek nagyjából egyformának kell lennie. Ebben az esetben is két autógumit kell vásárolni, kivéve, ha sikerül egy ugyanolyan mintázatú, és ugyanannyira kopott használt autógumit beszerezni.
Használt gumiabroncs forgalmazás
Szervizünk forgalmaz használt gumiabroncsot is, ezek általában 80-90%-osak. Ennél gyengébb minőségű gumiabroncsot nem forgalmazunk. A használt guminak azonban ahogy a fenti példa mutatja, csak akkor van értelme, ha ezzel meg lehet spórolni a defektessel párban lévő autógumi cseréjét.
Az autógumik újonnan nagyjából 10.000 forinttól kezdődnek, vannak azonban persze több százezer forintba kerülő típusok is. A 80-90%-os használt gumiabroncs ára a minőséggel arányosan általában 20-30%-kal olcsóbb.
Sajnos sok helyen árusítanak gyengébb minőségű használt gumiabroncsot is, ez azonban balesetveszélyes, így szervizünk ezek szerelését nem vállalja.
Autógumi szerelés felni javítással
Annak, hogy ereszt a gumiabroncs, az is lehet az oka, hogy rozsdás a felni belső széle, és ezért ott ereszt a gumi. Ha ilyen kerék kerül hozzánk, először feltisztítjuk a felnit, bekenjük egy peremtömítő folyadékkal. Ez általában megoldja a problémát, és visszaszerelés után a gumi újra tartja a nyomást.
Ha Önnek autógumi szerelésre van szüksége, további információkért, időpont egyeztetésért hívja az alábbi telefonszámot:
Mobilról kattintva azonnal hívható!